»

Wednesday, August 8, 2012

Whatttt?.. 3KG

Assalamualaikum n hallo!~ 1st entry in August. Sorry lama tak menyempat nak update blog.  Bukan apa pun, ni semua sebab kes malas. Semakin membesar kandungan semakin la kuat rasa malas *macam hipotesis la pulak*

Kandungan hari ini berusia 38 minggu 6 hari. Meaning to say esok masuk 39 minggu. Semalam ada appointment di KKIA Jawa, scanning baby sama ada kepala dia dah turun bawah ke belum.  Syukur Alhamdulillah, kepala baby dah turun bawah. Dari segi pemerhatian sepanjang scanning nampak nya baby membesar dengan sihat. Alhamdulillah, suka pulak ummi tengok baby semalam.

At the same time masa nak scanning, aku pun mintak surat kat doktor, sebab planning nak ambik maternity leave dalam masa terdekat sebelum deliver.  *takde la kacau cuti rehat kan* ehehe. Doktor tu tegur la, kenapa lewat sangat nak ambik, dah dekat dah hari nak bersalin. Aku pun blur.  Pertanyaan doktor tu seolah-olah tiada jawapan. Dan akhir nya aku pun jawab, ingatkan tak nak cuti, tapi macam dah tak larat je nak duk office, walaupun takde la busy sangat.
*perasaan malas la nihh*

Masa scan pulak, doktor tunjuk muka, kaki, perut, tangan. Seronok gitu dapat tengok c kecil nih.  Last2 sekali doktor tunjuk dia punya muka. Takde la clear sangat tp boleh la nampak hidung dan mulut dia.

Dah selesai scanning aku pulak dok tanya kat doktor, macam mana doc?.. Kepala dekat mana? Dekat bawah dah. Dalam hati Alhamdulillah.  Then doktor cakap berat baby 3kg ye. Aku kemain tperanjat. *biar betul* Terus besarkan mata kat doktor tu. Aku pun tanya la lagi, 'tapi tu estimated jer kan?.. kalau keluar pun belum tentu 3kg kan?' doktor cakap 'aa'aah, estimated jer tu.' aku pun lega la. Tapi takde la lega sangat sebab asyik terfikir la. Kalau betul mcm mana? kalau tak? Urmm.. takpe la anak ummi. kira berat normal la tuh. Nanti keluar comel jer kan, pipi bambam gitu.

Balik rumah petang tu, pergi la story mory kat mak, dia cakap aku ni pantang tengok makanan, asyik nak makan jer, tu la baby besar. Sob..sob..sob.. Time iftar pulak aku control la tak nak makan nasi, just amik sayur-sayuran.  Dahtu tengah malam mengadu lapar kat hubby. *padan muka sendiri* akhirnya tidur dalam keadaan lapar. Risau pulak baby kat dalam.  Sahur pun ala kadar jer.  Jangan tak makan terus sudah laa. c u in next entry! *tu pun kalau rajin update* hihihi

0 comments:

Post a Comment